TALMUD DÖNEMİNE AİT MUSEVİ TEFSİRLERDE KRAL MESİH’İN GİZLENMESİ
Musa Mısır’da kardeşlerine kendisini belli ettikten ve onlara kurtuluşun yakın olduğunu haber verdikten sonra, nasıl bir süre gizlenmeye zorlandıysa, Mesih de ilk kendini belli etmesinin ardından gizlenmeye zorlanacaktır. [Sayılar Rabbah, bölüm. II; Ezgilerin Ezgisi Rabbah, (2:9); Pesikta Rabbathi, Bölüm. 36][i]
Musa nasıl Mısır’da Firavun’un evinde yetiştirildiyse, Mesih de Roma’da olacaktır. Her ikisinin de ortaya çıkması ve sonra gizlenmesi gerekmiştir.[Kohelet Rabbah, I, 9][ii]
Elbette, dünya üzerinde harika bir şekilde parıldayacak olan “Mesih’in ışığı” her zaman tümüyle ani bir şafak sökmesi olarak görülmeyebilir; dereceler ve aşamalar ile görünür olabilir… :
“Haham Hiyya ve Haham Simeon hakkında şöyle söylenir, İrbid vadisinde sabah erken saatlerde yürürken ufukta şafak söktüğünü gördüler. Bunun üzerine Haham Hiyya dedi ki: İsrail’in [Mesih yoluyla] kurtuluşunun gelişi de böyle olacaktır: ilk başlangıçta sadece çok az görünür olacaktır, sonra daha parlak ışıldayacak ve ancak sonrasında tüm ihtişamı ile şafak gibi sökecektir.” [Midraş Şir ha-Şirim Rabâh, VI, 10][iii]
[i] (Messianism in the Talmudic Era, Leo Landman, Ktav Publishing House Inc., New York, 1979, s. 29)
[ii] (Messianism in the Talmudic Era, Leo Landman, Ktav Publishing House Inc., New York, 1979, s. xxxi)
[iii] (Messianism in the Talmudic Era, Leo Landman, Ktav Publishing House Inc., New York, 1979, s. 60)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder